Imagine

miercuri, 17 octombrie 2012

Pumpkin addition - Adunam cu ajutorul dovlecilor

De la inceputul toamnei am realizat tot felul de activitati specifice acestui anotimp.
De la copaci in culorile toamnei din materiale care mai de care mai interesante, la sperietori de ciori, mere, etc.
Puteti vedea aceste materiale si multe altele in colectia dedicata toamnei si initiata de Little Lucky.

Am intrebat-o pe buburuza ce ar dori sa lucram acasa. Si mi-a zis ... adunari :D ... Bine, adunari sa fie, dar cum le facem mai interesante? Noi am mai avut o activitate asemanatoare bazata pe mere. Activitatea respectiva o gasiti aici.

De data aceasta m-am oprit asupra dovlecilor. L-am rugat pe tati sa-mi deseneze un dovleac. M-am gandit mai bine si i-am cerut un desen cu un dovleac intreg si un alt desen cu o jumatate de dovleac.

Am colorat jumatatea de dovleac cat mai aproape de realitate, am lipit-o pe un carton maro si am bagat cartonul intr-o tipla transparenta ca sa reziste mai bine.
Din dovleacul intreg am scos la imprimanta mai multi dovleci micuti pe care am scris cifrele de la 1 la 10. I-am lipit mai apoi pe cate un cartonas. Nu am mai avut rabdare sa decupez si cartonasele astfel rezultate dupa forma dovlecilor. Poate ar fi meritat sa incerc sa-i printez direct pe carton.

In continuare am luat cateva seminte de dovleac.

In ce consta micul nostru joc.

Pe dovleacul taiat in doua mami aseaza in partea stanga un numar de seminte, iar in partea dreapta un alt numar de seminte. Buburuza numara semintele din partea stanga si alege cifra corespunzatoare (am folosit cifre magneti). La fel si cu semintele din partea dreapta. Dupa aceasta face adunarea si alege cartonasul cu dovleacul pe care e scris rezultatul corect.


Daca doriti sa folositi aceste modele, sablonul cu dovleacul in jumatate il gasiti aici in varianta color si aici in cea alb-negru.
Sablonul pentru dovlecii cu cifre il gasiti aici.

Voi ce activitati cu dovleci ati mai facut cu cei mici?

4 comentarii:

  1. da, da, sa-i imprimi direct pe carton, daca poti.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-e mai usor alb-negru pe hartie, dar macar la astfel de jocuri unde folosim piesele si alta data o sa incerc sa le printez pe carton :)

      Ștergere
  2. Imi place activitatea! Multumim pentru idee :)

    RăspundețiȘtergere