Imagine

miercuri, 31 octombrie 2012

Vrajitoare / The witch

In ton cu sarbatoare de Halloween am vrut sa-i realizez buburuzei o vrajitoare. Si ce mergea mai bine langa vrajitoare decat un dovleac?

Dupa ce am vazut articolul Roxanei in care ne povestea cum a realizat un mulaj al gurii si dupa ce am vorbit cu ea mi-am zis sa incerc si eu acelasi lucru. Am folosit pasta de modelat cu uscare la aer.

Am urmat pasii dintr-un filmulet pe care l-am gasit pe Internet si cateva reguli pe care le gasiti in articolul Roxanei. Le voi copia si eu mai jos.

La inceput, pasta e mai tare, ca sa devina maleabila trebuie sa o framantati in mana, datorita caldurii se va inmuia. E indicat sa aveti putina apa intr-un castronel si sa va umeziti din cand in cand mainile.
Daca obiectul modelat se crapa, puneti degetul in apa si frecati cu grija locul, pana dispare crapatura.
La fel se procedeaza si pentru a finisa obiectul.
Pentru a proteja suprafata de lucru dar si pentru a evita riscul lipirii, folositi o plansa de plastic (ca cea care se pune pe masa).
Ca sa lipiti componentele intre ele, folositi o pensula si ungeti cu apa suprafata.


Dupa ce figurinele s-au uscat le-am colorat cu tempera. Urmand sfatul Laurei am avut grija ca pensula sa fie uscata si sa nu o bag in apa. A mers de minune :)

La sfarsit, dupa ce s-a uscat culoarea, am aplicat un strat de lac pentru luciu. De fapt lacul l-a aplicat buburuza :))
Nu am reusit sa fac o poza mai buna seara. Din cauza lacului :)) E prima oara cand folosesc asa ceva si se pare ca luceste destul de tare.


Filmuletul cu pasii de urmat il gasiti aici. Daca poate sa-mi spuna cineva cu ce pasta s-a lucrat in filmulet ar fi super :) Tare as vrea sa incerc sa caut si eu acelasi lucru.


Am incercat acelasi lucru cu pasta de modelat Fimo. Aici nu prea am avut succes. S-a modelat foarte usor, mult mai putina mizerie, dar nu s-au lipit asa de bine componentele intre ele. Eu am gasit o pasta cu uscare la aer, cel putin asa scria pe pachet. Ma mai documentez in legatura cu pasta Fimo :)

Happy Halloween!

3 comentarii:

  1. Wow, imi place tare mult cum ti-au iesit. Bravo! Vezi ca poti si tu :) Ti-am zis eu :))

    Pasta Fimo din filmulet e pasta care se intareste prin coacere. Nu e cu uscare la aer. Iti recomand pasta fimo soft. Se lucreaza mai usor si se poate combina cu alte culori.
    Uite un link sa vezi de care: http://www.creative-art.ro/index.php?page=shop.browse&category_id=116&option=com_virtuemart&Itemid=71

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa incerc si cu pasta din asta. Cea soft de care zici tu se baga la cuptor? Si mai e ceva ce nu-mi place ... lacul care il am eu mi se pare exagerat ... am dat doar un strat si luceste cam tare. Tu ce lac folosesti?

      Ștergere
    2. Si fimo soft se coace. Eu am folosit un lac pe baza de apa, luat de la Baumax. E de la kober, cica pentru lemn, dar fiind pe baza de apa se poate folosi si pe alte materile. Eu am lacuit cu el hartia si pasta Das si pasta fimo si a iesit foarte bine.Nu e foarte lucios.

      Ștergere