Imagine

luni, 5 noiembrie 2012

Literele mici de tipar / Lowercase letters

Buburuza e in perioada cand vrea sa invete sa scrie de mana. Poate va intrebati de ce. Si eu m-am intrebat. Raspunsul a fost: "Unii colegi stiu sa citeasca, dar nu stiu sa scrie de mana. Eu o sa stiu sa scriu de mana." Cum de s-a gandit la asa ceva, nu pot sa va spun :))

Eu una am decis ca ar fi mai bine sa o invat intai literele mici de tipar. Ideal ar fi sa ma pot folosi de cele mari pe care teoretic le stapaneste.

Pentru aceasta activitate am realizat un alfabet din mere.

Am luat o coala mare de hartie pe care am lipit postit-uri sub forma de mere. Pe fiecare mar am scris literele mici de tipar. Sub postit-uri am scris literele mari de tipar ce corespund literelor mici de pe fiecare mar. Am mai asezat pe masa, alaturi de coala, literele mari de tipar din plastic.


In ce consta activitatea. Buburuza trebuie sa recunoasca litera mica de pe fiecare mar si sa aseze pe marul respectiv litera din plastic corespunzatoare.


In cazul in care nu recunoaste litera mica poate ridica incet marul si vedea ce litera mare ii corespunde.


La sfarsit am apelat la monstrul alfabet. Mai multe detalii despre acest monstru gasiti intr-un articol mai vechi.

8 comentarii:

  1. Imi plac mult merele cu litere. O sa imprumutam si noi ideea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti plac!

      Mai avem o activitate cu mere dedicata adunarilor
      http://amintiridebuburuza.blogspot.co.uk/2012/09/cate-seminte-are-marul.html

      Ștergere
  2. ce joc vesel!:)
    ma faci sa vreau sa caut post-it-uri in forma de mere.:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place activitatea vostra!Felicitari!

    https://gradinitafluturasilortalentati.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum a reactionat Buburuza cand a primit toate literele impreuna? Noi le-am luat pe rand, se simtea Una mai confortabil sa izoleze cate-o litera noua.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anul trecut l-am dedicat literelor mari de tipar. Din toamna am inceput cu literele mici de tipar. Nu stiu daca eu sau buburuza nu am mai avut aceeasi rabdare, dar pe cele mici i le-am pus pe toate in fata. Le comparam cu cele mari, ce nu stie punem deoparte. Momentan le recunoaste pe cele care seamana cu literele mari si la fiecare joc mai invata cate una mica :))
      Pe cele mari tot individual le-am luat si noi.

      Ștergere