Imagine

marți, 6 noiembrie 2012

Sa adunam cu ajutorul monstrilor / Monster addition

Adunarile sunt printre preferatele buburuzei in ultima perioada. Nu vrea si pace sa foloseasca degetele cand are adunari de facut, nu stiu daca este bine sau rau, dar daca o intrebi ce vrea sa facem o sa raspunda pe loc "ADUNARI".

Nu sunt adepta invatatului papagaliceste, drept urmare incerc sa-i caut tot felul de jocuri care sa aiba la baza adunarile.
Ideea in sine a prins-o. Stie ca trebuie sa numere obiectele si sa spuna cate sunt in total. Cu toate acestea, cand o intrebi cat face 3+2 nu stie sa-ti spuna pe loc. Momentan se descurca doar cu obiecte.

Jocul acesta l-am gasit in perioada Halloween-ului, dar l-am pus in practica un pic mai tarziu, dupa ce a trecut sarbatoarea cu pricina. 

Am gasit ideea pe un site, mi-a placut, si am modificat-o un pic.

Eu am folosit foi de spuma in culori diferite din care am decupat  10 monstrii. Nu am un sablon anume, nu cred ca e necesar. Orice forma ciudata da bine ca si monstru :))
Am mai pus la dispozitia buburuzei ochisori mobili si cifrele de plastic.

Ca si reguli de joc, eu ii scriam operatia, de exemplu 3+2. Ea punea pe fata monstrului 3 + 2 ochisori mobili si imi spunea raspunsul. La sfarsit punea cifra corespunzatoare raspunsului in dreptul operatiei scrise de mine.

Ca si premiu am cumparat o folie cu abtibilduri sub forma de monstruleti. Un raspuns corect, un abtibild castigat!


Sursa o gasiti aici.

8 comentarii:

  1. la varsta asta operatiile se fac doar cu suport concret.:)
    deci e normal sa rezolve adunari si scaderi numarand obiecte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna dimineata! Ce idee faina cu monstruletii acestia. Am observat ca Una "vede" rezultatul adunarilor sau scaderilor numai daca vorbim de numere mici, pana-n 5 (cred ca au lucrat mai mult cu ele si la gradinita). La adunari ceva mai complicate - 6+4, sa spunem, are si ea nevoie de ceva material sa-si verifice rezultatele.

    Spor la invatat orice va place! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata!

      Astazi am jucat un joc care mie imi place tare mult si care da roade la capitolul adunari:

      http://amintiridebuburuza.blogspot.ro/2012/09/sa-socotim-cu-ursuletii.html


      Noi doar cu 0 si cu 1 stim sa adune pe loc :)

      O zi frumoasa!
      Laura

      Ștergere
  3. Jocul acela pare taaare frumos! M-am ofilit toata cand am vazut ca nu-l au pe site :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cand am mai fost pe la ei parca l-am vazut. Eu zic sa suni si sa intrebi. Eu o sa ma mai duc sa-mi fac provizii pentru materiale de Craciun dar nu stiu exact cand. Pot sa ma uit sa vad daca mai este.

      Ștergere
  4. Iti recomand o carte tare faina: Prima mea carte de matematica,editura Litera.
    http://www.elefant.ro/carti/carti-pentru-copii/atlase-enciclopedii-dictionare/prima-mea-carte-de-matematica-63560.html
    Cu ajutorul ei, copilul invata adunarea si scaderea, marimile, comparatiile, formele.
    Exercitiile sunt simple si frumos ilustrate.

    Daca vrei iti trimit cateva poze pe mail cu interiorul cartii, sa-ti faci o idee cum arata.

    RăspundețiȘtergere