Imagine

marți, 15 ianuarie 2013

Animale polare - Pinguinii / Polar animals - Penguins

E iarna. Cu oamenii de zapada ne-am tot jucat, asa ca suntem in cautare de subiecte noi.

Site-ul "Hai la gradinita"au postat ieri o multime de idei cu activitati despre pinguini. Drept urmare m-am gandit ca ar fi un subiect numai bun de discutat cu buburuza.

Recunosc ca am discutat aproape cu totul altceva decat mi-am propus initial, dar a fost o lectie frumoasa care ne-a dat noi idei de activitati.

Ne-am inceput lectia cu un pic de geografie. E prima oara cand discut subiectul cu buburuza dar a fost tare interesata de subiect si mi-a spus ca pentru asa lectii ar putea sa renunte la desenele animate :))

Pe unul din peretii camerei i-am lipit o harta. E o harta pe care am cumparat-o cu revista "Madagascar". Eu revista o luasem pentru magnetii cu personajele din Madagascar, dar astazi m-am decis sa o si folosim. Are foarte putina informatie pe ea si e foarte frumos colorata ceea ce a facut-o si mai interesanta pentru buburuza.


Am apelat si la un glob pamantesc care a fost al lui tati si pe care l-am adus de la bunici si la "Primul meu atlas".


Am inceput prin a discuta despre ce este acela un atlas. Am mers mai departe si i-am povestit despre strazi, orase, tari si continente. In timp ce vorbeam ne uitam pe atlas si buburuza citea denumirea continentelor sau tarilor si potrivea magnetul corect.

Tot aici am vorbit si despre cele 4 puncte cardinale.

Nu stiu cat a retinut sau inteles ea acum, dar cu siguranta vom reveni asupra subiectului.

Cum subiectul lectiei de astazi erau pinguinii, ne-am oprit asupra tinuturilor polare - Arctica si Antarctica. Am folosit putinele figurine pe care le aveam (magnetii cu pinguini din Madagascar si un urs polar de la piesele de Lego).


Am gasit niste cartonase cu animalele polare, asa ca i le-am aratat inainte de a discuta despre pinguini.
Nu am apucat sa i le printez si i le-am aratat direct pe calculator. Ce mi-a placut la ele este faptul ca sunt editabile si le puteti modifica. Cartonasele le gasiti aici. Eu am scris denumirea animalelor in romana pentru a le putea citi buburuza.

Cartonase cu anatomia pinguinului nu am gasit la o prima cautare, asa ca am improvizat. Am gasit o fisa cu un pinguin si pe baza ei am discutat despre partile corpului.

Fisa o gasiti aici.

La sfarsit am invatat sa desenam un pinguin. Am apelat la foile cu cerneala si la creionul corector pe care le-am folosit si aici pentru a desena un tablou de iarna.


Daca va intrebati ce a desenat buburuza aici ... pinguini, ursi polari (unul din cerculete asa cum a invatat-o Miss), o spirala, fulgi, o floare, o inimioara (nelipsite din desenele ei) si un castel.

Pasii pentru a desena un pinguin ii gasiti aici, iar pe cei pentru a desena un urs aici.

Sper ca nu am uitat nimic din ceea ce am facut, dar timpul a zburat ca niciodata pana acum!

Mai aveam pregatite cateva activitati dar ne-am oprit pentru ca e timpul pentru o mica poveste.

Am vrut sa gasesc o poveste in ton cu tema de astazi si uitandu-ma printre cartile noastre in engleza, am reusit sa gasesc o astfel de poveste.


Despre pinguini am mai vorbit aici.

O seara placuta va dorim!


6 comentarii:

  1. Felicitari pentru o activitate deosebita!
    Desenul buburuzei este tare frumos si imi aminteste de copilarie cand desenam si noi cu creionul corector! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos! Ma bucur ca va place si sper sa facem o lectie asemanatoare pentru ursii polari.
      O sa revenim cu cateva activitati "artistice" cu aceeasi tema.

      Ștergere
  2. Ce de pinguini! Si cat de mjlte ati reusit sa faceti intr-o singura "sedinta"! Cred ca v-ar prinde bine cartea aceasta, daca ramaneti in zonele polare:http://www.cartiabc.ro/-Viata-salbatica-a-lumii-zonele-polare-p-17439-c-0-p.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As mai face cateva zile ca am gasit cateva crafturi tare dragute. O caut pe Elefant. Multumesc mult pentru recomandare.

      Ștergere
  3. Wow, ce harnicuta e buburuza :) Imi place desenul ei! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand vrea numai ... i-am pus Disney Junior si am facut o intelegere. Am luat programul tv si am incercuit ce vrem sa vedem. Cand se termina serialul inchidem si lucram, pana incepe cel nou. Nu termina in pauza, nu ii dau drumul la serialul urmator.

      Ștergere