Imagine

marți, 22 ianuarie 2013

Casa literelor / The letter's house


Cu timpul buburuza a inceput sa stapaneasca literele mici de tipar (sau o mare parte din ele), sa citeasca mici texte si sa scrie.

Dupa ce am parcurs literele mari de tipar, ne-am oprit asupra literelor mici de tipar.
Este adevarat ca dupa ce le-a invatat pe cele mari, literele mici de tipar au mers mult mai repede. Sau poate s-a mai marit si ea.

Carte dupa care lucram o stiti. V-am mai povestit despre ea aici.


Cat are de scris pe linie punctata este totul perfect. Si la semne grafice pe caiet de matematica se descurca bine. In schimb, daca are de scris un text, fara linie punctata, iar textul contine atat litere mici cat si mari de tipar, atunci nu mai respecta proportiile.

In cartea respectiva chiar povesteste la inceput ca exista litere inalte si scunde.

La o simpla cautare pe internet am gasit o modalitate interesanta de a le explica celor mici faptul ca nu toate literele sunt la fel. Cum? Desenand casa literelor si gasindu-le fiecareia cate un loc in functie de tipul lor.


Pe o foaie de hartie am desenat o casa cu subsol, parter si etaj. In ea am scris literele. 
Toti adultii (literele mari de tipar) si tinerii (literele mici de tipar dar care sunt inalte) stau la parter. Dar ei pot urca si la etaj.
Bebelusii (literele mici de tipar care sunt scunde) nu sunt suficienti de inalti ca sa coboare jos si trebuie sa stea la etaj.
Mai avem cativa bebelusi mai viteji carora nu le este frica sa se joace in subsol (g, j, p, q, y).
Cam asta este povestea pe care am expus-o buburuzei.
Imi pare rau ca m-am gandit mai tarziu sa pun si literele specifice limbii romane, drept urmare nu prea sunt la locul lor.

Sa vedem cat o sa retina ea din toata povestea. A fost tare incantata de cum a desenat mami un paianjan si un liliac ... asta dupa ce i-am zis ca vampirii sunt ca liliecii ... cu vampirii alta poveste :)
Nu a stat pe ganduri si a incercat si ea sa-i deseneze :))


Sursa o gasiti aici.

4 comentarii:

  1. Excelenta activitatea voastra si felicitari pentru cum ati dus-o la capat!!!
    Foarte, foarte mult imi place, multumim pentru idee-deja am notat-o si eu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur enorm ca iti place activitatea noastra :)
      Astept urmatoarele voastre lectii pentru citit in stil Montesorri.

      Ștergere
  2. Ideea casutei e tare simpatica, o s-o tin minte pentru Una, pentru cand scrisul de mana va fi treaba serioasa. Eu n-am insistat deloc pe proportii, caligrafie etc. atata vreme cat foloseste literele de tipar. Pana la urma, acestea ii vor ramane mai mult pentru citit. :)



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria e momentan in perioada in care vrea sa faca tot felul de exercitii grafice. Au inceput anul acesta pe caiet de mate la gradi si isi doreste sa lucreze genul asta de exercitii. A cerut caietul de la gradi si acasa ca sa lucreze pe el :)

      Ștergere