Imagine

sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Ce materiale educative folosim acasa (grupa mare)

Pe langa activitatile pe care incerc sa le gasesc buburuzei avem acasa cateva carti/caiete dupa care lucram.

Buburuza este anul acesta in grupa mare.

La sfarsit de saptamana ma gandesc ce vreau sa lucrez cu ea in saptamana ce tocmai va incepe si caut pe internet diverse idei.
Incerc sa combin craft-urile cu matematica, alfabetul, exercitiile de scriere si mai nou cititul.

Oricat de mult as vrea sa respect un anume program, acest lucru nu este posibil in fiecare zi.

Am pe raftul de jos in biblioteca, la indemana buburuzei, cutia cu materiale de craft si cateva carti.
Mai am si un dosar cu tot felul de foi scoase la imprimanta (cu exercitii de scriere, de decupat, de colorat, etc.).

Daca nu am ceva pregatit si ea imi cere sa lucreze aici voi gasi mereu ceva.

Se poate intampla sa-si aleaga singura ce vrea sa lucreze si sa ma roage doar sa ii citesc enuntul.

Pentru litere mici de tipar:

"Sa invatam literele mici cu Mickey" de la editura Egmont, seria "School Skills", este o carte din care buburuza lucreaza cu placere.
Pentru numere si literele mari de tipar am folosit cartile din aceeasi serie.
La sfarsit au o diploma si autocolante ce pot fi oferite celui mic drept recompensa.


A doua carte e in genul "scrie si sterge". 
Am primit-o de la buni si a ajutat-o sa recapituleze literele mici de tipar. Am folosit-o dupa ce a invatat literele si nu pe parcursul invatarii lor. 
Ca si la literele mari de tipar, m-ar fi intrebat daca litera "a" este de la mar ("apple").


Pentru adunari:

Ramanem in seria "School Skills", numai ca aceasta carte este in engleza si de tipul "scrie si sterge".
Cele de la Egmont sunt doar pe foaie de hartie. Recunosc ca am rasfoit si varianta in romana dar asta mi-a placut mai mult.

Pentru exercitii de scriere:

Cartea de mai jos e cea pe care o folosim. Are o zona micuta de scris si copilul o poate termina destul de repede.


Pentru citit:

Pentru citit am cumparat nenumarate materiale din librarii. Nimic nu se compara cu materialul Cameliei din seria roz de citire Montessori pe care o gasiti aici.

Am gasit abecedarul de mai jos de curand si e singurul dupa care buburuza vrea sa lucreze. De ce? E aerisit! Nu are multe cuvinte si poze pe pagina.
Copilul invata sa citeasca pe silabe texte scurte.


Si nu in ultimul rand micile povestioare scrise de noi din seria cu "Jack si piratii din tara de nicaieri" si repovestirile lui Andru dupa fabulele lui Lev Tolstoi. Repovestirile de gasiti aici.


Povestile cu Jake si alte activitati pentru invatarea cititului pe care le-am facut cu buburuza le gasiti aici.

Voi ce materiale folositi cu cei mici?

2 comentarii:

  1. Pare foarte interesant abecedarul prezentat de tine, o sa-l caut si eu sa-l rasfoiesc pe indelete!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca eu astazi am dat peste un PDF cu Abecedarul dupa care am invatat noi, asa ca o sa incerc cu textele alea micute de la inceput sa vad cum merg.

      Ștergere