Imagine

marți, 29 ianuarie 2013

Punguta cu doi bani - activitati 1

Cucurigu boieri mari,
Dati punguta cu doi bani!

Saptamana dedicata povestilor :) Ce vom citi noi in aceasta saptamana? Planificarea o gasiti in articolul de aici.

"Punguta cu doi bani" este prima poveste pe lista noastra. 

Buburuza si-a ales singura povestile pe care sa le citim in aceasta saptamana. 

De ce "Punguta cu doi bani"? Probabil pentru ca este povestea pe care tati o "citeste" de fiecare data (buburuza spune sa-i citeasca, dar de fapt el ii povesteste).

Am ales urmatoarele materiale:


Primul pas a fost sa citim impreuna povestea. Am citit-o din cartea din imaginea de mai sus. E o antologie de texte literare pentru invatamantul primar.

Dupa ce am citit povestea am apelat la mapa din imagine. Contine planse frumos colorate cu imagini din poveste. Buburuza le-a aranjat in ordinea corecta in timp ce povestea "Punguta cu doi bani" pe baza imaginilor respective.

Pentru ca suntem in perioada in care exersam cititul, sau deprindem tainele lui, am realizat un document cu imagini caracteristice acestei povesti.


Daca va place acest document, il gasiti aici in format PDF.

Le-am scos la imprimanta si am decupat imaginile, iar etichetele cu denumirea lor separat. Le-am pus pe toate intr-un cosulet.


Ce a avut buburuza de facut.
A asezat fiecare imagine pe masa dupa care i-am dat si etichetele. Trebuia sa citeasca fiecare eticheta in parte si sa o aseze in dreptul imaginii corespunzatoare.

Ce am observat ca a facut la unele dintre ele. In loc sa citeasca cuvantul se uita cu ce litera incepe si cauta imaginea respectiva. Asta in special la cuvintele formate din mai multe litere.


Am mai despartit fiecare cuvant in silabe si am numarat din cate silabe este format.
Am mai jucat un mic joc. Eu spuneam "o casa, mai multe ... " si buburuza spunea "case".

Tot pentru aceasta zi am folosit doua materiale pe care le-am gasit pe Didactic.
Un labirint, pe care il gasiti aici si o fisa cu intrebari referitoare la intamplarile din poveste, pe care o gasiti aici.

Lectura placuta alaturi de cei mici!

2 comentarii:

  1. Si I. facea la fel, se uita la cuvant cu ce incepe (sau citea 2-3 litere), si apoi cauta din ochi ce imagine sa potivea. Se pare ca asa fac copiii incepatori in tainele cititului :)
    Ca atare, cand fac astfel de joc cu ea, mai intai ii dau doar setul de cuvinte, le citeste pe toate -- si apoi ii dau si imaginile -- si atunci ia din nou la citit (sau cautat din ochi) si potriveste :) Ceea ce e ok a doua oara, pentru ca e bine si vizual sa 'citeasca' cuvantul, dupa ce l-a citit pe litere o data.
    Mult spor buburuzei si multa rabdare tie!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru idee! Asa o sa fac de acum inainte! :)

      Ștergere