Imagine

joi, 28 februarie 2013

Care este numele dinozaurului? / What is the name of the dino?

Mami: "Stii sa-mi spui un nume de dinozaur?"
Buburuza: "Piciorus"
Mami: "Cum se numesc toti cei care seamana cu el?"
Buburuza: "Aaaa ... da, stiu: 
T-Rex, Elasmosaurus, Brachiosaurus, Pteranodon, Triceraptos, Stegosaurus ... nu mai imi vin altii in mine!"


Stiu ca toata lumea se pregateste pentru 1 Martie (ca si noi), dar am ramas restanta cu un articol despre dinozauri din saptamana dedicata dinozaurilor.

Vineri seara ma gandeam sa trecem inspre activitatile dedicate primaverii, mai ales ca am ramas in urma cu realizatul martisoarelor. Am intrebat-o pe buburuza despre ce vrea sa vorbim: primavara sau dinozauri. Dinozaurii au avut castig de cauza.

Daca am ramas la capitolul dinozauri, mi-a promis ca maine facem martisoarele, am cautat in cutia noastra cu materiale sa vedem ce a ramas de facut.

V-am povestit despre cutia noastra cu materiale? 
Duminica seara imi pregatesc materialele pentru saptamana ce tocmai va incepe in functie de tema pe care o vor avea la gradi.
Scot la iveala cartile care se potrivesc, fisele, materialele de craft, etc.
Pana acum un raft din biblioteca il umpleam in felul acesta si pe parcursul saptamanii se facea un deranj de neinchipuit. Drept urmare am cumparat o cutie din plastic, mai marisoara, cu capac de la Ikea in care imi pun toate materialele. Astfel totul sta la locul lui si pot gasi imediat ceea ce am nevoie.
Sa nu va inchipuiti ca folosim tot ce pun in cutie :) Eu pun tot ce am, buburuza alege ce sa lucram.

Din materialele existente am incercat sa grupez cateva dintre ele si am format astfel o noua activitate.

Am inceput cu niste cartonase gen Montessori cu dinozauri mai putini cunoscuti.
Daca am observat ca stie cateva tipuri de dinozauri, am zis sa vorbim ii arat unii despre care nu a auzit.


De data aceasta le-am printat alb-negru, dar ele sunt color. Sursa o gasiti aici.

I-am aratat cartonasele si am incercat sa citim impreuna numele dinozaurilor.

Am trecut la cartonasele de la Mega cu dinozauri.


Eu sunt decisa sa nu incerc sa realizez colectia cu aceste cartonase (dupa o alta experienta a cartonaselor de la Mega cand am ajuns sa cumpar si ce nu aveam nevoie numai sa fac rost de ele), dar buburuza zice ca face colectie. Noroc ca nu stie ca exista si un album pentru ca atunci as fi avut mai multe sanse sa-si dea seama cate cartonase ii mai lipsesc :)

Am citit numele dinozaurilor de pe aceste cartonase si am incercat sa vedem daca gasim din dinozaurii pe care i-am vazut pe cartonasele Montessori.

La sfarsit i-am dat sa coloreze cativa dinozauri, sa scrie numele lor pe linie punctata si sa le citeasca numele.


Sursa o gasiti aici.

(4 ani si 10 luni)

2 comentarii:

  1. vai ca de-abia il dezlipesc pe Gabriel de pe monitor.
    :)
    Dinozauuri!
    ii stiu... si incepe...

    Acuma vad ca intre buburuza ta si fiul meu e diferenta de o luna :)

    da. printabile cu dinozauri chiar nu aveam. dar o sa am :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Da, sunt atrasi de dinozauri.
      Eu am vrut sa fac experimentul cu vulcanul dar mi-a zis ca au murit de la un meteorit, asa ca am renuntat momentan.
      Poate fac o lectie separata despre vulcani.

      Eu aparat de laminat nu am ... am ratat cand a fost la Lidl, asa ca ma gandesc de doua ori inainte de a printa color :)

      Ștergere