Imagine

vineri, 22 februarie 2013

Paleontologii / The paleontologists

Buburuza: "Mami, stii cum eclozeaza ouale?
"Unii pui aveau un dinte cu care spargeau ouale".
Mami: "De unde stii asta?"
Buburuza: "Stiu eu!"
"Unele desene sunt bune si mai inveti cate ceva de la ele ..."
"Am invatat ca 5 + 5 = 10 si ca 6 + 4 = 10 de la Mickey"


Sa revenim la dinozauri si la PALEONTOLOGI.

Suntem in saptamana dedicata dinozaurilor, la gradi au vorbit despre dinozauri, asa ca am incercat si acasa sa realizam mici activitati cu dinozaurii.

Doua carti de baza avem cu dinozauri, carti pe care le scoatem la lumina in fiecare an cand discutam despre dinozauri. Am mai incercat si alte carti, dar astea doua au ramas de baza.



Prima carte contine lucruri interesante despre dinozauri, e numai buna daca vreti sa aflati lucruri noi. Discuta despre cum au fost descoperiti, despre tipurile de dinozauri, despre cei care erau carnivori, care erau ierbivori, unde traiau, cum au murit, etc.

Cea de a doua carte e mult mai placuta pentru imaginile 3D si sunetele de dinozauri care insotesc fiecare pagina.

Dupa ce am discutat despre fosile, cum se formeaza si cum au fost descoperite ele, am realizat si noi un tablou cu scheletul unui dinozaur.

Materiale de care aveti nevoie:
- o coala alba de hartie pe care desenati in creion scheletul unui dinozaur
- aracet in tub asemanator cu cel din imaginea de mai jos
- acuarele si pensula mai groasa

Primul pas a fost sa desenez scheletul cu un creion pe o coala de hartie.


I-am dat buburuzei aracet si am rugat-o sa contureze desenul cu aracet.
Am rugat-o sa tina tubul cu varful lipit de foaie in timp ce trecea peste scheletul de dinozaur, astfel incat sa nu curga foarte mult aracet.


Dupa ce am facut conturul cu aracet, l-am lasat la uscat.

Cand s-a uscat, am colorat toata foaia cu auriu, fara a insista prea tare in zona in care era dinozaurul din aracet. Nu am vrut sa se dezlipeasca.


Sursa pentru aceasta idee am preluat-o de aici

Tabloul respectiv e mult mai clar, dar in cazul nostru buburuza nu a vrut sa foloseasca maro. 
De ce? ... Fosila noastra a fost gasita in desert si nisipul este auriu.

(4 ani si 10 luni)

2 comentarii:

  1. Foarte frumoasă activitate! AM vorbit și noi ieri despre dinozauri :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!

      Este un subiect care are mereu trecere la cei mici. Buburuza e tare curioasa cand vine vorba de dinozaurii.

      Ștergere