miercuri, 13 martie 2013

Copacul (2) / What do we know about trees (2)?

Prima oara cand m-am gandit ca vom discuta despre copaci m-am gandit ca o zi ne va fi de ajuns ... total gresit.
Astazi a fost a doua zi in care am discutat, am mesterit, am invatat despre COPACI si tot nu am terminat :)

Va multumesc tuturor pentru ideile si link-urile impartasite. Le vom folosi pe parcursul zilelor ce vor urma. Daca ma intrebati cat vom mai discuta despre copaci, nici noi nu stim :)

Am inceput prin a recapitula partile componente ale unui copac.

Am intrebat-o mai apoi ce a retinut ea din discutia noastra din prima zi despre copaci (detalii gasiti aici).

In continuare am vizionat doua filmulete:

- un filmulet despre plante.


Cei mici pot afla despre partile unei plante, tipuri de radacini. Vor afla ca de la o planta mancam frunzele (spanac), de la alta radacina (morcovi) sau fructele (mere).

- un filmulet despre fotosinteza.



De ce au nevoie plantele sa se hraneasca? Cum isi "gatesc" ele mancarea?

Ele au nevoie de lumina soarelui, de apa si dioxid de carbon.
Prin radacini extrag apa din pamant care ajunge in frunze, frunzele extrag dioxidul de carbon din aer. Ele se amesteca cu ajutorul soarelui in frunze si elimina oxigenul.
Cam asta am retinut noi :)

Tot in aceste filmulete discuta un pic despre ce obtinem noi din plante sau "ce ne dau plantele".
Nu am insistat mult asupra subiectului pentru ca o sa-i pregatesc cateva cartonase in lectiile ce vor urma.

Am folosit "Copacul literelor" pe care l-am realizat in toamna.


Buburuza trebuia sa aseze merele cu literele mici de tipar peste merele cu literele mari de tipar din pom.

Mai multe despre el puteti citi aici.

Dupa litere am trecut la adunari.
Pentru aceasta activitate m-am inspirat de aici. Am modificat un pic aceasta activitate pentru a fi specifica anotimpului primavara.

M-am folosit de un sablon al unui copac, de bilute de plus drept flori, 2 zaruri si fise de adunari pentru piesele de domino.

In ce consta activitatea.
Buburuza arunca cele doua zaruri. Aseza primul zar in prima casuta, al doilea zar in a doua casuta.
Sub cele doua casute era operatia de adunare a punctelor de pe cele doua zaruri.
La cele cu 1 mi le spunea imediat pentru ca pe acestea le stie pe de rost. La fel si la cele de genul 2+2, 3+3, etc.
Unde nu stia trebuia sa puna in coroana copacului numarul de bilute corespunzatoare numarului de puncte de pe primul zar, la fel de pe cel de al doilea zar si sa realizeze suma.


Sablonul pentru copac il gasiti aici
Sablonul pentru adunari cu piese de domino il gasiti aici.

Cifrele le recunoaste fara probleme, de scris nu prea le-am mai scris in ultima perioada, lucru care s-a vazut. De ce? Pentru ca incepuse sa le scrie iar in oglinda. Stiu ca este normal la varsta ei, dar eu am scos repede cateva fise pe care le aveam mai de mult si am rugat-o sa le scrie. 
Nu a fost prea incantata pentru ca i se pare ca a scrie pe linie punctata e pentru "bebelusi", dar pana la urma le-a scris.

Fisele de scriere le gasiti aici.


Am ales sa terminam activitatile noastre de astazi cu un mic craft si sa realizam un copac.

Buburuzei ii place sa mestereasca iar eu am avut grija sa repetam partile componente ale copacului pe parcursul acestei activitati.

Materiale folosite:
- o rola de carton de la un sul de hartie igienica pentru trunchi
- o bucata de carton pentru ramuri 
- hartie de post-it verde pentru frunze
- sfoara pentru radacini
- lipici si banda adeziva de hartie

Am desenat pe carton ramurile si tulpina in jos. Tulpina sa aiba lungimea cat rola de carton.


Am decupat ramurile (inclusiv trunchiul, fara a taia trunchiul de ramuri).
Mai apoi am decupat frunzele. Frunzele decupate le-am lipit de ramuri.
Am incercat sa lipesc trunchiul din carton de rola, dar nu am reusit, asa ca am lipit-o cu banda adeziva de hartie de jur imprejurul rolei.
La sfarsit am lipit radacinile in interior cu ajutorul benzii adezive.


Sursa o gasiti aici.

(4 ani si 11 luni)

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu