Imagine

luni, 11 martie 2013

Primavara / Spring

Dupa-atata frig si ceata
Iar s-arata soarele.
De-acum nu ne mai ingheata
Nasul si picioarele!

(Primavara, de George Toparceanu)

Sursa: aici

Prima lectie despre primavara a fost dedicata semnelor primaverii.
Care sunt caracteristicile acestui anotimp?

La inceput am intrebat-o care sunt cele 4 anotimpuri dintr-un an: iarna, primavara, vara si toamna.
Care sunt lunile dintr-un an si care sunt lunile de primavara (Martie, Aprilie si Mai).

Care sunt lucrurile care ne semnaleaza venirea primaverii?
- vedem cum florile incep sa creasca.
Buburuza: "Mami, eu stiu despre ghiocei, lalele si narcise."
- copacii inmuguresc si putem sa vedem frunzulitele.
- vremea incepe sa se incalzeasca si soarele sta mai mult pe cer, facand ziua mai lunga.
- iarba incepe sa creasca.
- pasarile se intorc din tarile calatoare si animalele care au hibernat "ies la suprafata".
- ploua destul de des primavara. Ploaia ajuta florile si iarba sa creasca.
- dupa ce ploua si iese soarele, pe cer putem vedea curcubeul.
- primavara se nasc si multi pui de animale.
Copilul caprei este iedul, al oii este mielul, iar puiul de vaca se numeste vitel.
- multi oameni incep sa planteze seminte in gradina. Noi vom planta in ghivece.

Dupa ce am repetat aceste notiuni ne-am uitat impreuna pe Enciclopedia Disney de la Adevarul, cea dedicata anotimpurilor.

In Enciclopedia Dokeo avem o mica bucatica dedicata anotimpurilor si nu am ratat ocazia de a ne uita pe ea.


Despre enciclopedia Dokeo v-am povestit aici.

I-am pregatit buburuzei cateva cartonase cu semnele primaverii.
Etichetele sunt atat in romana cat si in engleza pentru ca vreau sa incep sa repetam denumirile lor si in aceasta limba.


Pentru inceput nu am decupat etichetele si mi-a confirmat faptul ca dupa cateva cartonase nu mai incearca sa le citeasca, ci sa le "ghiceasca" in functie de poza.
O sa le decupez si o sa-i dau sa le citeasca mai intai, si dupa aceea sa aseze etichetele in dreptul imaginii corecte.

Daca doriti si voi aceste cartonase le gasiti aici.

Am mai avut cateva fise cu exercitii de scriere.
Buburuza a realizat desenul pe linie punctata, dupa care a ales sa le coloreze (eu ma multumeam doar sa realizeze conturul pe linie punctata ... dar cine sunt eu sa ma opun :)) )



Fisele le gasiti accesand link-urile de mai jos:
- aici pentru floarea cu petalele din triunghiuri
- aici pentru moara de vant
- aici pentru exercitiile de scriere in zig-zag cu fluturasi
- aici pentru casuta.
Pentru aceasta fisa aveti link-ul catre site-ul care apare scris pe ea si nu link-ul exact catre aceasta fisa deoarece nu il mai am.

Ca sa terminam intr-o nota vesela, am colorat un tablou de primavara :)


Fisa o gasiti aici.

(4 ani si 11 luni)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu