Imagine

luni, 18 martie 2013

Scrabble

Unul din jocurile pe care le jucam in momentul de fata cu buburuza este Scrabble.

Nu pot spune ca respectam regulile jocului asa cum sunt ele scrise pe cutie, dar eu zic ca ne apropiem destul de mult de ele.

Cum jucam noi acest joc:
Toate piesele sunt puse pe masa.
Buburuza incepe pentru ca este cea mai mica si alege un cuvant pe care sa-l scrie pe tabla ... mami sau tati, astea sunt momentan cuvintele ei de inceput.
Eu o intreb cu ce incepe si ii repet cuvantul pe silabe astfel incat ea incearca sa-l scrie singura.
Daca nu reuseste, ii dictez eu pe litere, dar literele am grija sa si le aleaga mereu singura.
Dupa ce a scris cuvantul pe tabla, aleg eu un cuvant pe care il scriu la randul meu pe tabla.
Cand vine iar randul ei si vad ca nu e hotarata, ii arat o litera cu care ar putea sa inceapa si o intreb ce cuvant incepe cu litera respectiva.

Sa va arat ce am reusit noi ultima data ... spre bucuria mea a reusit sa-si scrie singura majoritatea cuvintelor fara a fi nevoita sa i le dictez eu pe litere.


Puteti repeta astfel cu cei mici literele alfabetului, litera de inceput/sfarsit al unui cuvant, sa despartiti in silabe, singularul/pluralul unui cuvant, etc.

(4 ani si 11 luni)

2 comentarii:

  1. Am o singura nelamurire:ce inseamna ,,Copilup''?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu putem respecta toate regulile jocului la varsta asta :)
      "Copilul" s-a transformat din dorinta de a realiza un cuvant asemanator cu al meu ... a schimbat l-ul cu un p pentru a realiza cuvantul pe care il dorea.
      Eu m-am bucurat ca imi poate spune cuvinte care incep cu o anumita litera si ca poate sa scrie cuvinte simple singura.

      Ștergere