Imagine

luni, 8 aprilie 2013

Ciclul de viata al fluturelui / Butterfly life-cycle


Despre FLUTURI am discutat zilele trecute. Materiale pe aceasta tema gasiti foarte multe pe internet.

La gradi sunt in vacanta acum, ceea ce inseamna ca au doar activitati "distractive".

Pentru ca nu avem o tema anume in aceasta saptamana am decis sa realizam cateva activitati pe care nu le-am putut cuprinde in saptamana dedicata insectelor.

Ciclul de viata al fluturelui

Am inceput prin a colora o fisa cu ciclul de viata al fluturelui.


Fisa o gasiti aici.

M-a atras colectia initiata de Adriana pe blogul ei, mai ales ca eram in cautare de idei pentru luna Aprilie. Am pregatit ceva activitati pentru Paste, dar pana la Paste mai sunt ceva zile.
Adriana are o colectie dedicata craft-urilor realizate din cartoane de oua la care o sa participam si noi.

Daca am vorbit despre fluturi si am citit carte cu omida mancacioasa, am realizat si ciclul de viata al unui fluture din cartoane de oua :)


Materiale de care aveti nevoie:

- carton de oua
- carton de la un sul de hartie igienica
- o boaba de fasole sau un pom-pom alb (pentru ou)
- o coala de hartie verde (pentru frunze)
- o coala de hartie alba (pentru aripile fluturasului)
- acuarele
- lipici
- capsator (pentru cocon)
- sarma plusata (pentru antene si picioare)
- ochisori mobili
- carioci (pentru a desena gura)

Ce aveti de facut:

Dintr-un cofraj de 10 oua decupati cate un sir de 3 compartimente.
Colorati cu acuarele un sir astfel incat sa realizati corpul omizii si unul pentru a realiza corpul fluturasului. Lasati-le sa se ususce.

Dintr-un carton de la un sul de hartie igienica realizati coconul. Colorati-l cu maro.

Din hartie verde decupati o frunza mica si una mai mare.
Frunza mare decupati-o astfel incat sa arate ca si cum omida a muscat din ea.

Decupati din coala alba aripile fluturasului si colorati-le cum doriti. Cand s-au uscat le puteti lipi de corpul fluturasului.

Lipiti ochii la omida si la fluturas.

Desenati gura omizii si a fluturasului cu carioci si construiti antenele din sarma plusata.
Tot din sarma puteti sa realizati picioarele insectelor (noi am sarit peste aceasta etapa).

La sfarsit buburuza a aranjat elementele in ordine, povestindu-mi ciclul de viata al unui fluture.

Am rugat-o sa scrie denumirile pe cartonase pentru a realiza etichete (ou, omida, cocon si fluture).
In ultima perioada buburuza spune pe litere cuvintele, acesta fiind un exercitiu numai bun :)

Sursa o gasiti aici.

(4 ani si 11 luni)

2 comentarii:

  1. Foarte frumoasa activitatea voastra! Noi am invatat depre ciclul de viata al fluturelui dintr-o carte de povesti: Alba ca zapada si magia prieteniei, parca...
    Iti multumesc mult pentru ca participi la colectia deschisa de mine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi iti multumim pentru ca ai avut ideea si initiativa acestei colectii. Daca buburuza e astazi in forma facem si alte insecte si le vom posta.

      Parca am citit eu ceva si despre una cu craft-uri realizate din role de hartie ;) Sa stii ca si acolo am veni cu mare drag! :)

      Ștergere