Imagine

miercuri, 3 aprilie 2013

Insecte - Fluturasi / Butterflies

Despre insecte nu am vorbit in aceasta primavara deoarece au intervenit anumiti factori care au incetinit un pic lectiile noastre de zi cu zi.

Incet, incet, incercam sa ne acomodam iar cu programul nostru de lucru si am decis sa recapitulam un pic despre insecte.

Dupa testul de evaluare pe care l-a dat ca sa intre in clasa 0, ma bucur ca am repetat caracteristicile fiecarui anotimp si in special pe cele ale primaverii :))

Astazi m-am gandit sa vorbim despre fluturasi.

Ciclul de viata

Da, am mai avut ceva lectii despre fluturi, dar asa mult ii place  carte "The Very Hungry Caterpillar" scrisa de Eric Carle incat am profitat de acest moment si am citit-o impreuna.


Fisa cu ciclul de viata o gasiti aici.
Fisa cu secventele din Omida mancacioasa o gasiti aici.


Tot pentru aceasta tema am ales si volumul dedicat Insectelor din colectia de enciclopedii Disney.


Partile corpului

Am avut un set de cartonase Montessori cu partile corpului la fluture pe care le-am discutat impreuna.


Cartonasele le gasiti aici.

Ce am retinut noi despre insecte / fluturi:
- o insecta este un animal
- insectele au aparut inaintea dinozaurilor
- insectele au cate 6 picioare
- fluturii sunt colorati diferit
- fluturii iau nastere cand o femela fluture lasa un ou pe o frunza
- oul creste si se formeaza o omida
- omida mananca plante si frunze pana creste si formeaza o cochilie tare numita pupa
- omida sta inauntrul pupei pana devine fluture

Coloram fluturasi dragalasi


Fisa cu fluturele din dreapta o gasiti aici. La cele doua din stanga nu mai am link-urile, o sa incerc sa le gasesc.


Am ales sa pictam un fluturas din ipsos ramas de la 1 Martie. S-a potrivit de minune cu tema de astazi.


Figurinele, asa cum stiti deja, le avem de la Maria.

Maine o sa revenim cu restul activitatilor pe care nu am reusit sa le terminam astazi :)

(4 ani si 11 luni)

2 comentarii:

  1. Imi plac activitatile voastre.
    P.S. Nu-i prea mica pentru clasa 0?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult sa aud asta! :)

      E nascuta in Aprilie ... va fi cu cateva luni mai mica decat cei din grupa 0, dar daca o mai tin un an la grupa mare, atunci ar fi prea mare anul viitor. Alta optiune ar fi fost sa o dam anul viitor direct in clasa 1, dar ar fi trebuit sa intre intr-o clasa deja formata care a stat un an cu invatatoarea respectiva si cu care au avut timp sa se acomodeze. Cred ca s-ar fi plictisit sa faca 2 ani de grupa mare si unul de pregatitoare. Are deja 4 ani de gradinita la activ. Noi am refuzat ideea de cresa :)

      Ștergere