Imagine

miercuri, 22 mai 2013

Sah - mat / Chessmate

sursa foto: aici

Am inceput lectiile de sah si tenis. La tenis nu avem inca un program bine stabilit, insa la orele de sah spunem prezent in fiecare zi de marti si joi.

Sa fiu sincera cred ca prefera tenisul, dar nu se lasa mai prejos nici cu sahul si eu tind sa o incurajez inspre sah. Drept urmare m-am apucat si eu sa invat ... da, recunosc ... nu stiu sa joc sah ... dar invat in paralel cu buburuza (dupa o carte pentru cei mici) :)

Momentan o ascult cand imi povesteste regulile si sper sa ajung sa tin pasul cu ea :)

O parte din comentariile ei in timpul jocului:

" Intai stapanim orasul mic, mai apoi orasul mare."

"Mami, stii sa faci rocada mica si rocada mare?"

"Ti-am atacat pionul si te fortez sa pleci. Nu poti sa ma fortezi tu pentru ca eu te-am atacat."

Pana acum a invatat urmatoarele lucruri:
- numele pieselor
- cum se muta fiecare piesa
- notatiile pieselor

Cel putin asta am depistat eu pana acum, dar din cate inteleg eu deja incepe sa invete mici strategii. E in punctul cand iti spune inainte ce vrea sa faca ... daca joaca cu tati e bine, pe viitor poate o sa se gandeasca fara a mai comunica si adversarului :)

Au si mici exercitii cu piesele pe tabla ... de genul ... albul muta, cum poate da mat dintr-o mutare?
Sau jocul calutului in care trebuie sa ia cat mai multe piese.

(5 ani si 1 luna)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu