Imagine

luni, 3 iunie 2013

Japonia pe intelesul copiilor / Japan for kids

Acum cateva zile buburuza ma intreba de ce japonezii au forma ochilor diferita.

Vara trecuta am mai avut o tentativa de a discuta despre cat mai multe tari cu buburuza. Nu am reusit atunci sa vorbim decat despre Italia si Grecia.

M-am gandit ca ar fi un moment bun sa mai incercam inca o data.

Primul lucru care l-am facut a fost achizitionaea unei carti, "Descoperim copiii lumii" de la Editura Aramis :)


I-am aratat cartea, am deschis la capitolul despre Asia si am intrebat-o despre ce vrea sa discutam.

Mi-a spus ca vrea sa vorbim despre Japonia, moment in care am inceput sa ma documentez.

Am strans o parte din materiale si i le-am aratat asa cum va aratam si voua pe pagina noastra de Facebook saptamana trecuta.


Am inceput prin a citi despre Japonia din cartea de la Aramis.
Imi place tare mult cum e structurata. Ilustratiile sunt si ele pe gustul celor mici si informatia pe care o ofera mi se pare suficienta pentru varsta buburuzei.


Am citit in carte ca fetitele invata sa manuiasca evantaiul ca sa poata juca mai tarziu in piese de teatru si ca le place sa faca pliaje de hartie numite origami.

Asta am facut si noi asa cum vedeti in imaginea de mai jos :)


Modelele pentru origami le-a ales buburuza din cartea cu origami pentru copii despre care v-am mai vorbit.


Mai jos aveti instructiunile din carte pentru cele doua modele alese de buburuza.



Ii este destul de greu sa realizeze astfel de pliaje, mai ales cu hartia de origami.
O sa incerc cu o coala normala si mai mare.

Evantaiul l-am construit folosindu-ne de instructiunile si sablonul dintr-o revista cu Capsunica (bine ca nu le-am aruncat asa cum ma gandeam :) )


Nu am uitat de steagul Japoniei, de ramura de cires si de papusile Kokeshi.

De la tati stie ca cercul rosu din interiorul steagului reprezinta soarele.


Sabloanele pentru aceste 4 imagini le gasiti:
- aici pentru steag,
- aici pentru ramura de cires,
- aici pentru papusa Kokeshi din stanga si
- aici pentru papusa Kokeshi din dreapta

 Mi-am dorit sa ii citesc cate o poveste specifica fiecarei tari despre care vorbim.

Vazusem cartea de mai jos la birou cand au venit cu un stand al editurii dar mi se parea un pic cam scumpa. Am cautat-o in magazine si era si mai si ... tot ezitam daca sa o cumpar sau nu pana am citit Duminica dimineata ca Antoaneta a gasit-o la Bookfest.
Fara a mai sta pe ganduri am mers si noi la inchiderea targului si am reusit sa o cumpar cu o reducere destul de buna.

Cartea se numeste "Povesti din toata lumea" si e scoasa de Editura Corint.


Atat la inceputul cartii, cat si la sfarsit gasiti o frumoasa harta cu tarile pe care le veti vizita citind povestile din ea.


Pentru Japonia,  am citit "Vrabiuta".



Cartea nu are multe desene, dar este frumos colorata si are in coltul paginilor cate un desen specific povestii respective.


Mai era o carte la aceeasi editura cu povesti din toata lumea. Sa va spun de ce am ales-o pe aceasta. Nu am citit povestile, dar chenarul care inconjoara textul fiecarei povesti e diferit si totodata specific tarii respective.

Mai avem cateva desene de colorat pe care buburuza nu a reusit inca sa le realizeze, in special cu portul japonezilor si cu o gheisa si al sau chimono.

O sa vedem daca va dori sa le coloreze astazi. Asta daca nu va insista sa-i citesc despre alta tara :)

Nu va destainui inca ce tara a ales pentru urmatoarea noastra calatorie virtuala :)

Mai vreau sa-i realizez un pasaport. Aici am gasit un model tare interesant.
Inca ma gandesc asupra modelului pe care sa-l folosesc.
O idee ar fi sa aiba un format mai mare si sa ii atasez cateva fise pe care le-a colorat si care contin simbolurile tarilor respective.

Daca aveti idei, eu le astept cu mare drag :)

Tare mi-as fi dorit si cartea "Invat despre copiii lumii" de la Editura Gama dar din pacate nu reusesc sa o mai gasesc. Am incercat si la Bookfest dar se terminase pana am ajuns noi.

(5 ani si 1 luna)

13 comentarii:

  1. Bine documentata lectia ta, felicitari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MAine facem si noi o lectie .....sa speram ca asemanatoare, vem doar o singura cate. Dar imi e utila postarea ta!

      Ștergere
    2. Ma bucur sa citesc astfel de randuri! O zi frumoasa si o lectie pe masura va dorim!
      Laura

      Ștergere
  2. Foarte frumos, o sa folosim sigur link-urile pe care ni le-ai pus la dispozitie. Multumim!

    In legatura cu cartile, stiu ca mai este un targ de carti pentru copii la Antipa, in week-end-ul acesta, se numeste "Mini Libri".

    Poate gasesti acolo cartea pe care o cauti, noi o avem si este interesanta.

    Iti recomand si:

    http://www.litera.ro/index.php/popoarele-lumii-6-7-ani.html

    Exista o prezentare a diverselor culturi, plus o activitate practica pentru fiecare.

    Ramona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa gasesti lucruri interesante! Asta ma bucura nespus.

      Am o librarie Litera in drumul spre serviciu. O sa ma opresc sa intreb despre carte.

      Multumesc frumos pentru recomandare!

      Ștergere
  3. Buna!

    Spune-mi, te rog, te-ai inregistrat pe site-ul respectiv pentru a putea primi pasaportul?

    Multumesc!

    Ramona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ramona,

      Da, m-am inregistrat.

      O seara frumoasa,
      Laura

      Ștergere
  4. Imi faci pofta de vacanta :) Mi-ar placea sa ajung in Japonia...
    Frumoasa lectia voastra si foarte bine documentata. Abia astept urmatoarea tara.
    Referitor la pasaport, eu as face unul identic cu cel romanesc si i-as personaliza paginile fiecarei tari, desenand simbolurile tarii respective, eventual as scrie cate ceva si neaparat as pune stampila de intrare in tara :)
    Daca nu ma insel, ceva asemanator a facut Camelia, intra la ea si cauta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tare mi-as dori un pasaport de jucarie (mi-e ca daca ii arat pasaportul ei il "aranjeaza") si o harta din aia gen puzzle cu continentele doar (bine zicea Andru de ea) ... dar ma stii ... cand e de mesterit ma cam dau inapoi ... incerc sa caut niste sabloane dar nu am gasit nimic momentan :)

      Ștergere
    2. Hai sa facem impreuna unul, ce zici? Eu vreau sa le fac la ai mei :)

      Ștergere
    3. Mai intrebi? :) Sigur ca da! :-*

      Ștergere