Imagine

luni, 8 iulie 2013

Ne jucam cu scoicile / Under the sea (playing with shells)

Materiale si idei cu si despre animale marine sunt foarte multe pe Internet.

La o simpla cautare am gasit destule cat sa ne ocupe o saptamana intreaga :)

Am salvat o parte dintre ele, m-am gandit ce materiale avem acasa si am intrat prin librariile pe care le avea in drumul spre casa.

Eu am vrut initial sa vorbim despre SCOICI.
Am ales scoicile deoarece avem acasa o colectie de scoici culese din vacantele noastre la malul marii.


Nu as putea spune ca este o lectie despre scoici, ci mai degraba cateva jocuri si exercitii avand ca tema scoicile.

Uitandu-ne cu buburuza pe dosarul ei de la gradi (dosarul cu ceea ce a lucrat pe parcursul anului trecut) am realizat ca sunt cateva puncte unde ar trebui sa mai lucram.

Unul ar fi exercitiile de scriere - cercul.
Nu prea mai vrea ea exercitii de scriere pentru ca sunt exercitii de "bebelusi", dar la unele dintre ele mai are de lucrat.

Am descoperit un joc pe care trebuie sa-l punem in practica este acela de a descoperi cuvinte care incep cu o anumita litera. Daca ii spui un cuvant stie sa-ti spuna prima, ultima litera, numarul de silabe, cuvantul pe litere. O provocare pentru ea este sa iti gaseasca cuvinte care incep sau care se termina cu o anumita litera.

Si, nu in ultimul rand, sa nu se mai grabeasca :)

Am revenit astfel asupra fiselor ... ne plac, nu ne plac, am scos la imprimanta cateva.

Exercitii de scriere - cercul


Fisele le gasiti aici, aici, aici si aici :)

Creionel 

Pe caietul de matematica buburuza deseneaza semnele grafice fara probleme. Pe spatiile mai mari treaba sta cu totul altfel. Chiar ma intrebam cum de nu le face la fel de corect pe spatiile mari.

Pentru astfel de exercitii mi-a venit in ajutor Creionel (grupa mare, 5-6 ani).



Cei care ne urmariti stiti ca buburuzei ii plac activitatile "creative".
Asa ca am pregatit si de aceasta daca o astfel de activitate. Am avut grija sa ii dau aceasta activitate dupa fise :)

Am avut scoase la imprimanta cateva modele diferite de scoici. Buburuza si-a ales una dintre ele pentru a o colora asa cum doreste ea.

A avut la indemana cutia cu materiale din care si-a ales ce a dorit.

Pentru acest tablou a folosit:
- sablonul cu scoica (il gasiti aici),
- creioane colorate fosforescente,
- creioane colorate,
- carioci,
- lipici cu sclipici,
- aracet,
- scoici,
- diamante autoadezive,
- carton colorat.

La sfarsit am decupat scoica si am lipit-o pe un carton colorat (culoarea cartonului a fost aleasa tot de buburuza).


Mi-a spus ca vrea sa facem un tablou din acest desen si o asa o sa fac cat o sa fie ea plecata la bunici. O sa am grija sa gaseasca tabloul la ea in camera cand se va intoarce.

Am apelat la "Prima mea enciclopedie" de la Disney, cea despre vietuitoarele marine.

Am citit despre vietuitoarele marine si in paralel cu ea am lucrat din caietul de lucru.



Ce as mai fi vrut sa fac cu buburuza?
Sa adunam/scadem cu scoici si sa facem un tablou/colier din scoici.

(5 ani si 2 luni)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu