Imagine

joi, 22 august 2013

Cum sa construim un glob Montessori / How to make a Montessori globe

Ma tot gandesc de ceva vreme cum sa-i prezint buburuzei cateva notiuni de geografie. Confunda destul de tare tarile cu orasele sau cu continentele.

Prima lectie abordata a fost lectia despre pamant - apa - aer.

Vom continua cu prezentarea continentelor
Pentru asta aveam nevoie de un glob in stil Montessori si de un puzzle al continentelor .

Globul in stil Montessori mi-a placut tare mult si mi se pare suficient pentru ceea ce are nevoie sa stie un copil de varsta buburuzei.
Singura problema era ca nu aveam un astfel de glob ... de cumparat e destul de scump si talentul artistic nu este de partea mea :)

Dupa ce m-am gandit si razgandit am reusit sa-i realizez buburuzei un astfel de glob.


Nu este un glob perfect dar cu siguranta va fi unul folositor.

Nu am gasit un glob pamantesc mai micut (si mai ieftin) in librariile in care am fost.
Drept urmare am apelat la un puzzle 3D cu forma globului pamantesc.
Puzzle-ul l-am cumparat de aici.

Eu m-am chinuit ceva sa asamblez globul (nu prea imi place geografia ...) si nu am reusit sa lipesc perfect autocolantele.
Daca va doriti un glob perfect va sfatuiesc sa cautati in librarii un glob pamantesc clasic pe care sa-l pictati.

Dupa ce am asamblat globul si am lipit autocolantele la locul lor am pictat continentele cu cate o culoare

- America de Nord (portocaliu)
- America de Sud (roz)
- Oceania (maro)
- Africa (verde)
- Europa (rosu)
- Asia (galben)
- Antartica (alb)

si oceanele cu albastru.

Am folosit acuarele acrilice pentru a picta globul, acuarele pe care le-am cumparat de la librarie.

Pentru a acoperi scrisul am dat cu doua straturi de vopsea.
Partea cu coloratul a fost super simpla si nu-mi vine sa cred cat de usor si repede a mers ...

Sa va arat mai jos materialele pe care le-am folosit:



Cum o sa-l folosim o sa va povestim in curand! :)

(5 ani si 4 luni)

6 comentarii:

  1. Draga mea, cand ai nevoie suna un prieten :) De la librarie am cumparat glob cu 8 lei.
    A iesit foarte bine! Bravo! Il faci si pe cel apa-pamant?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca mai incerc maine la o librarie de langa casa. Daca nu gasesc pana in 10 RON sun un prieten :)

      Pe cel apa-pamant nu cred ca il fac ... mi se pare mult peste puterile mele :)

      Vreau sa fac puzzle-ul ... nu din lemn ca nici acolo nu ma pricep ... probabil fetru.

      Ștergere
  2. Noi l-am primit în dar gata pictat de la Roxana Rusu! A avut mare succes la puiul meu, deși încă este destul de mic să priceapă chiar totul. Dar știe continentele deocamdată după culori :) Poate le învață pe viitor și după formă! Succes la învățat și joacă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Roxana realizeaza niste lucruri deosebite!

      Asta sper si eu ... sa invete continentele ... daca reusim, poate o sa inteleaga notiunile de continent, tara, oras :)

      Ștergere
    2. Ma faci sa rosesc :D Multumesc pentru compliment <3

      Ștergere