Imagine

marți, 13 august 2013

Par - impar / Odd - even

Printre notiunile de matematica pe care nu le-am discutat cu buburuza pana in acest moment este cea a numerelor pare si impare.

Astazi a venit randul numerelor pare si impare :)


Pentru aceasta lectie am apelat la un set de cifre magnetice pe care le aveam in casa si la jetoane de plastic.
Aveti nevoie de cifre de la 1 la 10 si de 55 de jetoane. Eu am cumparat un set cu 100 de jetoane de aici.

Pentru inceput am asezat numerele aleator si am rugat-o sa le ordoneze crescator.


Coala de carton e portocalie, dar mi-am propus sa cumpar o coala mare de carton alb pe care sa lucram de acum inainte :)

Dupa ce toate numerele au fost la locul lor am rugat-o sa-mi dea un jeton pe care l-am asezat sub cifra 1.
"Uite, o singura bulina!"
"1 este un numar IMPAR. Este singur."

Am rugat-o sa-mi dea 2 jetoane si le-am asezat sub cifra 2.
"Avem 2 buline! Sunt in pereche."
"O bulina o are partener pe cea de a doua."
"2 este un numar PAR."

Astfel am continuat pana la 10.

Pentru inceput am asezat eu jetoanele in dreptul primelor numere. Buburuza a continuat sa le aseze pe cele care au ramas.

La final aratau asa:


Tot in cadrul acestei lectii am facut un mic joculet cu buburuza.

Am lasat pe coala de carton cateva cifre si jetoanele.
Am rugat-o sa-mi lase pe coala doar cifrele pare si sa mi le dea la o parte pe cele impare.


(5 ani si 4 luni)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu