Imagine

miercuri, 28 august 2013

Puzzle-ul continentelor in stil Montessori / Montessori continents puzzle

Tot pentru lectiile noastre de geografie, si pentru a putea sa-i arat continentele,
impreuna cu globul Montessori


am construit si un puzzle al continentelor.


Nu este nici pe departe ca un puzzle de lemn. M-am tot gandit cum sa fac.

Initial am vrut sa-l fac din fetru ... poate l-as fi facut daca imi era la indemana magazinul de craft-uri pentru a cumpara materialul necesar.

Pana la urma am decis sa-l construiesc din carton, mai ales pentru ca am putut gasi carton in culori diferite mult mai usor.

Dar cum sa-l fac sa semene cu un puzzle? Sau mai bine zis sa-l poata folosi ca un puzzle?

Materiale de care aveti nevoie:

- carton colorat

  • America de Nord (portocaliu)
  • America de Sud (roz)
  • Oceania (maro)
  • Africa (verde)
  • Europa (rosu)
  • Asia (galben)
  • Antartica (alb)
  • Oceanele (albastru)

- banda magnetica dublu adeziva  (eu am cumparat de aici)
- creion
- foarfeca
- sablon pentru continente (eu l-am folosit pe cel de aici)

Pasi de urmat:

- am scos la imprimanta (alb-negru) continentele din sablonul mentionat mai sus.
- am decupat forma continentelor.
- cu formele astfel decupate am trasat conturul pe carton colorat.
- am decupat continentele din carton.
- cu o farfurie am desenat doua cercuri pe 2 coli de carton albastru realizand astfel emisferele.
- am trasat cu creionul conturul continentelor pe cartonul albastru.
- am lipit bucati de magnet pe continente si pe locul unde vor trebui asezate pe harta, putand astfel sa le dau jos si sa o las pe buburuza sa le aseze la locul potrivit.
Mai tarziu o sa sterg conturul continentelor pentru a complica un pic lectiile.
- la final am lipit doua bucati mai mari de banda magnetica pe spatele celor doua cercuri pentru a le putea prinde pe tabla de scris.


Singura "problema" pe care am intampinat-o a fost ca Asia decupata exact dupa sablonul pe care eu l-am folosit era de aceeasi dimensiune cu Europa.
A trebuit sa-l refac sa fie un pic mai mare.

De asemenea, forma continentelor nu este tocmai exacta, am incercat sa urmaresc cat de mult am putut conturul.

(5 ani si 4 luni)

4 comentarii:

  1. Imi place ca ai gasit ceva care sa-ti creeze o stare de bine,pentru ca este facut de tine!Asta conteaza cel mai mult!Materiale si idei sunt,insa cele iesite din mata ta au un farmec care te imbie la folosinta cu drag!
    Acum buburuza poate zbura din continent in continent!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e! Si buburuza lucreaza altfel de pe materiale realizate de noi!
      Cred ca de mai bine de o luna ma tot gandeam cum sa-l constuiesc!
      Pentru puzzle continentele au fost decupate de ea.

      Ștergere
  2. Foarte faină ideea! Eu aș vrea să o aplic cu foaie gumată! Este mai rezistentă la o folosință îndelungată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca m-am gandit si eu ... pana acum a avut grija de materiale ... toate cartonasele noastre sunt printate si nu le-am laminat ... inca mai rezista :)

      Daca ar fi sa aleg si as avea la indemana materialele necesare probabil ca tot foaie gumata as alege :)

      Ștergere