Imagine

duminică, 20 octombrie 2013

Insecte / Insects

Discutam despre INSECTE.

Recunosc ca discutiile noastre sunt destul de scurte deoarece buburuza a descoperit o carte de matematica si tot imi cere sa lucreze din cartea respectiva. Bine, doar parti din ea, exercitiile care sunt noi pentru ea :)))

Astazi am inceput prin realizarea unui fluturas dupa model.
I-am aratat modelul, i-am pus la dispozitie numarul de piese de care avea nevoie (nici in plus, nici in minus) si am rugat-o sa realizeze fluturasul respectiv.

Acest exercitiu a fost o provocare pentru ea.
Pana acum o lasam sa construiasca ce dorea ea. Dupa model a fost un pic mai dificil.
Va trebui sa reluam acest exercitiu si cu alta ocazie.


Am discutat despre corpul unui insecte.


Am avut un sablon cu partile componente pe care am rugat-o sa le decupeze.
Dupa ce le-a decupat, si-a ales un carton si a lipit partile corpului pe carton.

Corpul unui insecte are 3 parti distincte:

- cap

  • este prevazut cu ochi, 
  • o pereche de antene senzoriale,
  • gura

- torace

  • variaza ca forma in functie de alimentatia insectei,
  • de torace se leaga 3 perechi de picioare si, in general, 
  • 2 perechi de aripi

- abdomen

Fisa cu sablonul o gasiti aici.

Tati spunea ca seamana cu un paianjen dar buburuza l-a corectat:
"Nu vezi ca are 6 picioare? Paianjenii au 8 picioare!"

Bun, am retinut ceva din ce am citit.

Am continuat cu un material pe care l-am realizat pentru buburuza.

Mi-am dorit sa recapitulam si exercitiile pe care le face la scoala.

Am adaugat cat mai multe insecte (repetand astfel insectele) 
si am rugat-o sa scrie denumirea fiecarei insecte in parte,
sa reprezinte grafic cuvintele, silabele si sunetele.

 

Gasiti acest material aici.

Am vrut sa exersam cititul asa ca am pregatit o fisa cu poezia "Gospodina" de Otilia Cazimir.

      O furnică duce-n spate
Un grăunte jumătate.

- Încotro fugi, surioară?
- Ia, mă duc şi eu la moară!

Şi-s grăbită, şi-s grăbită,
Că mi-i casa negrijită,
Şi mi-s rufele la soare,
Şi copiii cer mâncare...

Nu, la noi în muşuroi
Nu e timp pentru zăbavă:
Că de n-am fi de ispravă,
Ar fi vai şi-amar de noi!

Pentru a fi sigura ca a inteles ce a citit am gasit o alta fisa cu intrebari pe baza acestei poezii.


Fisa cu poezia o gasiti aici, iar fisa cu exercitiile aici.

Am mers un pic mai departe si am invatat poezia respectiva pe care cred eu ca au repetat-o si la scoala deoarece stia mare parte din ea.

Printre preferatele buburuzei se numara labirinturile, motiv pentru care i-am pregatit cateva astfel de fise.
S-au potrivit de minune pe parcursul lectiei atunci cand o vedeam ca da semne de plictiseala.


Fisele din imagine, si nu numai, le gasiti aici.

Am incheiat cu o noua lectura, "Fetita si libelula" de Lev Tolstoi.


Imi doresc sa introduc execitii de citire in lectiile noastre.

De cand a inceput scoala nu am mai facut acest lucru si rezultatul nu a fost cel dorit.
E adevarat ca stie sa citeasca cuvinte (sau mai bine zis sa le lege), stie chiar sa le scrie singura, dar cand trebuie sa citeasca un text cat de mic ar fi el ... nu il mai citeste asa cum o facea in vacanta de vara.

(5 ani si 6 luni)

2 comentarii:

  1. eu va iubesc, nu alta.....sunteti asa de draguta , ma ajutati asa de mult in modul in care lucrez cu fetita acasa. va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, va multumesc din suflet!
      Nu va pot descrie cat ma bucur sa citesc astfel de vorbe! De fapt, nu mi-a mai scris nimeni asa!
      Si cel mai mult ma bucura faptul ca ceea ce gasiti aici va este de folos!
      Noi va asteptam mereu alaturi, sper eu cu articole cat mai interesante!
      O saptamana cat mai placuta va dorim!

      Ștergere