Imagine

miercuri, 2 octombrie 2013

Jocul picaturilor de ploaie / Raindrops game


Cad din nori mărgele,
Lacrimi mari şi grele.
Pământul le primeşte
Căci se răcoreşte
Grâul bine creşte.


Buburuza: "Mami, asta e poezia de la scoala! De unde o stii?"

Hmmm ... nu asta e treaba mamicilor? :))

Ok, am bifat un alt lucru pe care a uitat sa mi-l spuna si am continuat cu "lectia" noastra.

La scoala au discutat despre fenomenele naturii si despre PICATURI DE PLOAIE.

Daca am inceput cu o ghicitoare, sau poezie dupa spusele buburuzei, m-am gandit sa o mai invat una:

Cine vine din văzduh
Şi stropeşte pe pământ
Grâul ca să crească mult?

Ieri buburuza a avut 2 ore de sah dupa scoala. A venit acasa si a dormit pana la ora 19.
Cand s-a trezit prima grija a fost sa-si faca temele de la sah. Da, la scoala nu are teme dar la sah are.
Am incercat eu sa-i spun ca are doua zile la dispozitie, nu a fost chip. Noroc ca era tati acasa si au rezolvat o parte din exercitii impreuna.

Cum nu ne-a ramas mult timp i-am propus 2 joculete. Aceste jocuri urmaresc programa de la scoala si  "Povestea celor 10 picaturi"


1. Limba romana


Pentru primul joc am pregatit picaturi de ploaie din carton pe care am lipit diverse imagini.
Majoritatea imaginilor se regasesc in "Povestea celor 10 picaturi".


Buburuza lua cate o picatura din bol si o aseza sub norisor. La fiecare picatura, in functie de imaginea de pe ea discutam urmatoarele subiecte:
- cu ce litera incepe cuvantul
- cu ce litera se termina cuvantul
- eu zic una, tu spui multe (de exemplu: o floare, mai multe flori)
- despartim in silabe, cate silabe are
- ce cuvinte mai incep cu aceeasi litera
- scriem cuvintele pe foaie.

Astfel am descoperit ca au facut la scoala si despartirea cuvintelor in silabe.
Pana acum buburuza le despartea in minte sau cu mana sub barbie (asa invatase de la gradi).
Ei, la scoala, alta metoda. Bat din palme la fiecare silaba.

2. Matematica - compunerea numerelor

Nu stiu daca au inceput exercitiile cu cifre la scoala, dupa spusele buburuzei inca nu.

Eu am gasit o fisa care mi-a placut pentru ca trece prin cateva notiuni pe care cu siguranta le vor face in curand.


Fisa o gasiti aici.

La sfarsit fisei, asa cum puteti observa, sunt cateva exercitii cu compunerea numerelor. Noi nu am mai facut astfel de exercitii pana acum.

Ultimul rand merge mai departe si ii intreaba pe cei mici cum pot compune un numar din alte trei.

Pentru a exemplifica am folosit norisorul de la exercitiul anterior si cateva buline din sticla drept picaturi de ploaie.


I-am dat buburuzei 5 buline si am intrebat-o cum le poate grupa. Am incercat tot felul de variante pentru cifra 5.

Asta a fost joaca noastra de ieri :)

Mult spor la joaca va dorim!


(5 ani si 5 luni)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu