Imagine

marți, 22 octombrie 2013

Litera E, e de tipar (Evantai)

Ieri buburuza mi-a spus ca au facut litera E la scoala si ca l-au repetat pe 5.

Bun, eu vroiam sa fac litera F cu ea, plus ca in planificare nu aparea litera E in acest modul, dar ea a insistat cu E care seamana cu un pieptene.

Prima carte pe care o folosim cand vine vorba de repetarea literelor de tipar si care se potriveste cu ceea ce face la scoala este aceasta - Taina literelor:


Despre materialele dupa care lucram in acest semestru gasiti mai multe detalii aici.

Si la clasa fac cam aceleasi lucruri:
scriu litera mare, 
litera mica, 
reprezinta grafic cuvintele, silabele si sunetele 
(mi-a spus buburuza ca au inceput sa scrie cuvinte si sa le reprezinte grafic la tabla).

Am rezolvat pagina dedicata literei E:


Cuvintele cu E au fost mai complexe fata de restul cuvintelor pe care le-am reprezentat grafic pana acum.

La inceputul semestrului foloseam fise pentru a repeta literele.

Intre timp am gasit cartea "Cu mami si tati inveti literele toate" de la Editura Litera.


Acum o folosesc doar pe aceasta.

De ce imi place:
- e frumos ilustrata,
- are cateva poezii si/sau ghicitori cu litera respectiva
(eu am rugat-o pe buburuza sa citeasca textele respective, rezolvand astfel si problema textelor scurte numai bune pentru a exersa cititul),
- contine cate o activitate practica pentru fiecare litera in parte.


Dupa ce a citit buburuza poeziile am realizat activitatea practica aferenta acestei litere - un EVANTAI din hartie.

Am mers un pic mai departe cu aceasta activitate.

Am realizat un evantai din hartie rosie pe care l-am legat cu fundita.

Evantaiul l-am lipit pe un carton portocaliu.

Imi pare rau ca pozele pe care le realizez nu reflecta culorile adevarate. Eu fac aceste poze seara si lumina nu ma prea ajuta (dimineata buburuza duce majoritatea operelor de arta la scoala si nu mai am cum sa le fac poze).

Dupa ce am lipit evantaiul, am rugat-o sa-l scrie pe E,e si cuvantul EVANTAI pe carton.


Buburuza a dorit sa deseneze un evantai, cateva inimioare, pe ea si pe doamna.

A semnat lucrarea folosind noua ei semnatura.
Nu imi explic de ce, dar pe i il face mai lung ... am intrebat-o de ce il scrie astfel si mi-a spus ca asa ii place :)

(5 ani si 6 luni)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu