Imagine

duminică, 24 noiembrie 2013

Introducere in lumea fractiilor / Introduction to fractions

Am inceput sa discutam un pic despre fractii.

Am adunat cateva materiale pe care le-am folosit in aceasta lectie si pe care le vom folosi si in cadrul lectiilor viitoare.
Momentan am facut cunostinta cu ele, ramane sa le studiem mai indeaproape.

Am inceput cu discurile din imaginea de mai jos. Le gasiti aici.

Eu am ales sa folosesc doar o parte dintre ele ... cercul intreg, impartit in 1/2, 1/3, 1/4, 1/5 si 1/5.


I le-am prezentat ca in filmuletul de mai jos:


Ca si mod de lucru:
- acesta este un intreg. Sa zicem ca este o pizza intreaga.

- aceasta este o jumatate, sau unu taiat in doua.
- de cate piese avem nevoie pentru a alcatui o pizza intreaga?
- doua jumatati fac un intreg.

- un intreg taiat in trei, o treime.
- sa gasim toate piesele pe care e trecut 1/3.
- de cate piese avem nevoie pentru a alcatui o pizza intreaga?
- 3 treime fac un intreg.

Si am continuat asa pana la 1/6.

Un pic mai tarziu ne-am jucat de-a pizzeria.

Am folosit cercurile magnetice sub forma de pizza.

Eu comandam fie o treime, fie 2 patrimi, etc iar ea imi lua comanda si mi le aducea mai apoi.


Acest joc il gasiti aici.

Si nu in ultimul rand, o fisa cu fractii.


Fisa o gasiti aici (impreuna cu o multime de alte fise dedicate fractiilor).

(5 ani si 7 luni)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu