Imagine

joi, 21 noiembrie 2013

Experiment cu varza rosie / Red Cabbage Experiment

In mini-vacanta de la inceputul lunii Noiembrie am fost cu buburuza in Amsterdam.

Unul dintre obiectivele vizitate a fost centrul de stiinte NEMO.

Un loc absolut FANTASTIC! 

5 etaje de experimente pe care le poti incerca ... asa cum spun in pliantul cu planul cladirii .... singura regula este sa incerci!

Am stat o zi intreaga in acest centru fara sa-l vizitam in totalitate ...

In cadrul acestui centru era un laborator de experimente.



Buburuza ar fi vrut sa le faca pe toate, insa nu am reusit din cauza timpului.
Pentru ca au vazut cei de acolo ca nu puteam sa o scot din laborator m-au lasat sa fotografiez instructiunile tuturor experimentelor si mi-au dat cateva informatii pentru a le putea incerca acasa.

Saptamana trecuta am realizat cu ea experimentul cu varza rosie.

Materiale de care aveti nevoie:
- o varza rosie
- recipiente transparente
- diverse substante (zeama de lamaie, otet, apa minerala, detergent de vase, detergent de rufe, praft de copt, bicarbonat)

Am inceput prin a taia jumatate din varza si a o fierbe cam 15 minute.
Dupa ce a fiert am strecurat varza de lichide si a rezultat astfel un lichid mov.
Lichidul mov a stat la baza experimentului acesta fiind o "potiune magica".

Am impartit lichidul in mai multe recipiente si am inceput astfel micul nostru experiment.


Am inceput prin a picura cu o pipeta zeama de lamaie in unul dintre recipiente.
Lichidul si-a schimbat culoarea.

Am continuat cu otet de mere, apa minerala, detergent de vase, detergent de rufe, praft de copt si bicarbonat.

Nu mi-au incaput toate recipientele in poza.
Din ceea ce am experimentat noi, pentru a obtine culoarea galben am adaugat detergent de rufe peste lichid, iar pentru cel albastru am adaugat praf de copt.


Va las sa experimentati singuri si sa ne povestiti ce culori ati realizat!

Sursa o gasiti aici.

(5 ani si 7 luni)

8 comentarii:

  1. Interesant! Ma gandesc ca ar merge si cu sfecla!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai avem un experiment cu culori, revin in curand cu detalii!

      O sa incerc cu sfecla! O sa fie perfect pentru ca putem compara rezultatele! Multumesc mult de idee!

      Ștergere
  2. Buna!
    Clara chiar ma intreba zilele trecute despre experimentul acesta si i-am promis ca te intreb.
    Multumesc! O sa incercam si noi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag!
      Nu stiam ca e interesata de experiment ca il faceam impreuna!
      La urmatorul va asteptam la noi! (ala care va urma cu culorile e deja facut :P )

      Ștergere
    2. Azi am luat varza, sa vedem cand il facem :).

      Multumim pentru invitatie :).

      Ștergere
    3. Cu drag! :) Sa-mi spui si mie rezultatul!

      Ștergere
  3. Ce interesant!!! Multumesc mult pentru idee!

    RăspundețiȘtergere