Imagine

marți, 17 decembrie 2013

Cum adunam in minte / Mental addition strategies

Da, alt subiect pe care nu ma gandeam sa-l abordez momentan cu buburuza.

Mi se intampla sa o iau cu mine la bucatarie, eu sa fac mancare, ea face exercitii. Asa pot vedea ce face si ii pot citi enunturile.

Aseara, pentru ca nu a fost incantata de mancarea gatita cu o zi inainte, a trebuit sa fac alta sa-i las pentru azi.
Am luat un caiet de matematica cu noi. Ramasesem la adunarea si scaderea cu 2.

Mami: "Ok, eu tai ceapa, tu rezolvi exercitiile." :D 

A reusit buburuza de data aceasta sa imi faca operatiile in minte, fara a apela la degete, creioane, buline, betisoare sau orice alte lucruri ajutatoare.

O intreb: "Cum ai facut?"
Buburuza: "Pai, simplu! Am numarat inca 2 de la cifra mai mare!"

Mami: "Si la scadere cum ai facut?"
Buburuza:"Am mers inapoi cu 2, intelegi tu ... ca ci cum as numara de la mare la mic" :D

Imi incerc norocul si continui discutia noastra.

Mami: "Dar 12+1 cat face?"

Si tot asa: 12+2, 13+4, 17+2, 20+20.

Dupa ce am terminat m-am dus repede si am cautat pe Internet tehnici de adunare in minte.

Am gasit videoclipul de mai jos:


Se pare ca prima tehnica si-a insusit-o.

Voi ce tehnici ati folosit cu cei mici? Ce imi puteti recomanda?

(5 ani si 8 luni)

2 comentarii: