Imagine

miercuri, 8 ianuarie 2014

Degetica / Thumbelina

Aceasta este prima postare din acest an, ocazie cu care va uram

"Un an nou fecicit cu tot ce va doriti!"

Dupa o vacanta petrecuta in familie, departe de calculator in cazul meu, ne-am intors la treburile noastre de zi cu zi.

La o scurta trecere in revista a programei dupa care se lucreaza la clasa buburuzei (bazata pe materialele de la Editura Sigma), prima tema este cea realizata dupa povestea "Degetica" scrisa de Hans Christian Andersen.



Au inceput aceast modul inainte de vacanta si probabil il vor termina in aceasta saptamana.

La clasa au parcurs numerele pana la 10, literele mari si mici de tipar (saptamana aceasta l-au facut pe T si D).

Majoritatea exercitiilor de acasa se bazeaza pe exercitii de scriere, citire, dictare (vom incepe in curand cu cuvinte scurte), cifre, compunerea numerelor, vecinii, mai mic, mai mare, adunari, scaderi.

Incerc sa le includ in lectiile noastre sub forme un pic diferite de cele clasice, cel putin din punctul de vedere al prezentarii.

Pentru "Degetica" nu am gasit foarte multe materiale pe site-urile straine, asa ca a trebuit sa improvizez.

Primul pas a fost citirea povestii (gasiti poze din carte aici).

Am pregatit pentru aceasta lectie o mica mapa pentru buburuza.

Mapa era de fapt realizata din 2 cartoane cu cateva fise la mijloc, prinse cu o sina.

Pentru coperta am decupat o fisa de colorat pe care am lipit-o pe un carton roz.


Fisa de colorat o gasiti aici.

In interior am pus doua foi albe, cateva exercitii de matematica si am incheiat cu cartonul care forma a doua parte a mapei.

Pe foile albe a desenat o broasca si o printesa.

Ne-am folosit de modelele din aceasta carte:


Va arat mai jos pasii atat pentru broasca,




cat si pentru printesa.



 Exercitiile de matematica (adunari si scaderi) le-am scris pe cateva foi dintr-un caiet.


Si nu in ultimul rand, coperta cu exercitii pe baza povestii.

Am gasit cateva fise de lucru din care am ales exercitiile care mi s-au parut potrivite si pe care le-am lipit pe un alt carton roz.
Pentru ca au fost mai multe astfel de exercitii, le-am lipit atat pe fata cat si pe verso.



Fisele din care am decupat aceste exercitii le gasiti aici, aici si aici.

La final am citit povestea in engleza.



In timp ce vorbeam cu buburuza mi-am amintit ca aveam un set cu figurine cu ciclul de viata al broastei pe care nu am apucat sa i le dau pana acum.
I le-am dat cu aceasta ocazie si va puteti imagina ca subiectul urmator a fost despre BROASTE!


(5 ani si 9 luni)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu