Imagine

marți, 18 martie 2014

Sistemul Solar - De la Pamant la Soare

PLANETELE. Asta a facut buburuza la scoala ieri. Au vorbit despre planete si in special despre soare.


Spre bucuria mea a putut sa-mi povesteasca ce a aflat nou despre planete.

Nu aveam ceva pregatit pentru o lectie despre planete, dar materialele pe aceasta tema nu ne lipsesc :)

Am inceput cu un documentar care ne-a sosit la timp. Dadusem comanda in weekend si coletul a sosit chiar ieri acasa.


O mica activitate creativa care sa ne ajute sa invatam planetele.

Am realizat un colaj cu planetele in pozitia lor fata de soare.

Am decupat planetele, le-am colorat si lipit frumos la locul lor.



Pentru a sti exact pozitia fiecarei planete si pentru a studia culoarea lor ne-am folosit de figurinele de la Safari si de cateva enciclopedii.


Materiale de care aveti nevoie:
- sablon cu planetele
- foarfeca
- creioane colorate
- o coala de carton pentru a decupa soarele (buburuza a ales sa fie portocaliu)
- doua coli de carton pentru fundal (noi am ales negre)
- lipici cu sclipici pentru soare
- lipici

Idee o gasiti aici, impreuna cu link-ul catre sablonul cu planetele.

Tema buburuzei a fost sa deseneze o planeta si ea a ales sa deseneze planeta Jupiter, asa cum va povesteam aici.


Am citit despre planeta Jupiter din enciclopediile/cartile pe care le are buburuza in biblioteca.





Daca au inceput sa discute despre planete poate vom vorbi si noi mai detaliat. As vrea sa citim si despre restul planetelor.

Modulul inceput la scoala este cel bazat pe cartea "De la Pamant la Soare" de la Editura Sigma.

Tema este destul de ofertanta.
Poti discuta despre orasul in care te-ai nascut, Romania si identificarea acesteia pe harta lumii, continente, globul pamantesc, planetele, circuitul apei in natura, ciclul de viata al plantelor (de ce au nevoie pentru a creste), soarele, harta (notiuni elementare - harta unei camere).

Ce vom face? ... ramane de vazut! :)
 
(5 ani si 11 luni)

4 comentarii:

  1. Tot caut un planetariu rezonabil care să nu coste nici muuuult dar nici să ocupe mult spațiu...Recomanzi ceva? Că și noi tot aici ne jucăm de vreo lună...pentru că micuțul nu vrea să...renunțe la subiect :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu stiu. Nu am cautat. Noi avem o buburuza care proiecteaza stele pe perete dar planetariu nu am cautat. Acum am introdus lectiile cu sistemul solar deoarece au inceput sa le faca la scoala, deci m-au luat pe nepregatite. Le-am adaptat din mers.

      Ștergere